Valborgsmässoafton

Dagen började långsamt.
Vaknade vid 10 & och drog upp rullgardinen & öpnnade fönstret. Sol, men grymt kallt. Fast besluten att bli lite brun gick ja ut & la mej på studsmattan & solade lite. Tröttnade på kylar efter ca 10 min & gick in & klädde på mej. Lekte lite me Kim's radiostyrda bil. Livsfarlig sak.

Dagen fortsatte lika segt..

Kvällen kom & vi åkte till kim's föräldrar & grillade. Efter maten åkte vi vidare upp till Sthlm för att kolla på Birka Cup (Sveriges största Streetrace) Vädret var allt annat än varmt & ja höll på att frysa ihjäl under kvällen & natten. hade förberaätt mej noga & för en gångs skulle tagit med mej min kamera. Smarta jag hade dock glömt att kolla så att de fanns tillräckligt ed batterier. Efter första racet så dog kameran.. Typiskt mej..

& någon som gjorde bort sej redigt, de var Kim.

Åkte ner i ett villaområde för att kolla på 2 av racebilarna som stod där nera & väntade på sitt race. Bilare kom & drog. Åkte på gångvägarna & gasade.
Utanför ett hus stod 1 kärring & 1 gubbe & plockade i en rishög. Kim åkte förbi för att vända & då kommer kärringen fram & stoppar honom & skriker..

Kärringen: -Ni ska inte åka på gångv'ägarna, de går barn här. Ni är mitt i ett villaomåde.
Kim: - Jag har inte åkt på nån gångväg så kom inte & skrik på mej.
Kärringen: Jag säger de till dej, de hör du. De blir böter om man åker på gångvägarna.
Kim: - Stå inte här & lek polis, ta  utbilda dej till en istället.

Kim gasar iväg & parkerar lite längre fram varpå kärringen & gubben kommer gående mot oss.

Kim: - Nu ska dom komma här & va grininga..

Karringen går fram. Lutar sej mot rutan & säger lugnt..
Kärringen: De råkar visst vara så att jag är polis.

Även gubben kommer fram & slänger upp sin bricka. Fan.
Snygg UC  (UnderCover)

hehe, men de gick bra ändå. :p


Idag är de Tisdag..
En slapp sådan oclså.


Skola i morgon.

Kommentarer
Postat av: Mia.

Haha, duktig kim är ^^

2007-05-01 @ 16:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback