En dag i stallet



Vaknade vid halv 11 & de var rena sommarvärmen ute :D Genast vart jag på bra humör. Slängde på mej kläderna & racade ner till stallet i min "fina" bil (Snoddas) :D



image92
Västerkumla
( där borta ser ni även min bil. Tack & lov ser man dock inte "skadan" på vänster sida :D )

Började me att mocka dårå :)

image93
De va lättmockat idag, så de gick fort :D

image95
Se så rent & fint de blev :D

Sen gjorde ja iordning Trixas mat.
image96
Oh, vill inte veta va hon skulle göra med mej om ja nån gång skulle glömma bort att fixa mat åt henne :o

image98
Gick bort till hagen för att hämta in min pingla :p

Hon skrek & kom knatandes bort till grinden när hon såg mej :)
image99
Viss e' hon för SÖT min lilla gris :D

Dock så var hon inte lika söt när ja upptäckte hur skitig hon va :(
image100

Usch & fyy

image101
Så här fint va hennes täcke. Raka vägen in i tvättmaskin.

För att kunna borsta henne så måste ja komma in i mitt skåp & hämta borstar. För att komma in i skåpet måste ja komma in i sadelkammaren.

image102

För att komma in i sadelkammaren så måste jag låsa upp hänglåset. För att kunna låsa upp hänglåset måste jag ha nyckeln.

image103
Och nyckeln hängde på sin vanliga "hemliga" plats :)

Sen vare bara att hämta de ja behövde..
image104
.. & börja borsta bort leran från Trixa :)

& se så fin hon blev när all smuts va borta :D
image105
Hon passade även på att käka upp resterna från frukosten. NamNam :)

image106
Trixa väntar på att få komma ut i solen, medans jag springer runt & letar efter min hjälm..

image107
.. som ja sen upptäckte att ja hade på huvet :p

Ut i solen kom vi tillslut & Trixa fick syn på 2 snickrare som hon va tvungen att glo på en stund.
image108
Hon kom efter en stund fram till att dom inte var så intressanta & vi kunde äntligen lämna stallplan :D


De va otroligt fint ute idag. :D
& här kommer några bilder från vår ridtur :) Förstora & njut :D :D







& här kommer några bilder på dem livsfarliga saker vi mötte på som typ skrämde livet ur Trixa.

Stallägarens katt


En hög me ved


Grace, Trixa's hagkompis som vi red förbi på väg tillbaka till stallet.

& så va de en sten också, men den hann ja inte ta kort på eftersom Trixa fick för sej att den anföll & va tvungen att springa därifrån i 190km/h.

Hon e' bra knäpp min bebis :D

Kom tillbaka till stallet & tvättade Trixa's leriga ben :)
image125
Vatten kan tydligen bitas eller nått har Trixa fått för sej, så de tog ett bra tag innan hon va ren :)

Stoppade in Trixa i boxen & gav henne lite mat.

image126
Sen satte ja mej ute i solen & smörjde sadlar & en massa träns :)

image127
Dressyrsadeln vart svart igen :p Hahaa.

Sen gick ja & hämtade in Grace, pussade Trixa hejdå & åkte hem & duschade. :D

image128


Sluut :D



Va även iväg till S-tälje & fikade me Renee, Matte, Ernie & Ludde. På vägen hem fick vi punka & ja & Renee åkte vidare hem till henne på fäljen :p Men de gick bra. Tog typ en timme att köra en mil. Körde typ 10km/h. Men va faan, de gick ju de me :D

& i morrn e' de Freeeeeedag :D :D







Kommentarer
Postat av: Sara

Oh, Så romantiska bilder! :D

Postat av: Mia

Härligt blogginlägg :) jag har försökt ringa dig men du svarar som vanligt inte :( blä på dig. SAKNAR DIG!

2007-10-10 @ 13:40:34
URL: http://miijaah.blogg.se
Postat av: Rydberg

Jag älskar Väster Kumla

2007-10-15 @ 12:36:25
URL: http://MariaRydberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback