Anledningen till att jag inte uppdaterat är för att..


..jag helt enkelt inte har något att skriva. Att jag är lat kan nog ha bidragit litegrann också kanske.

Sigge är död. Bilen alltså.. Eller nej, död är han inte. Han vill bara inte fungera som jag vill. Därför är mitt liv över. Det känns så iaf. Det är snö ute, perfekt lekväder. Kan jag vara ute & leka? NEJ! För Sigge har bestämt sig för att vara ett jävla svin..

Dessutom så drömde jag en mardröm i natt. Jag drömde att Sigge blev målad rosa. Det är fan inte okey..


För att klaga lite mer så kan jag ju börja med att det ligger en död fluga här på golvet. Jag vill inte ta i den så den får ligga kvar. Jag är sjukt kissnödig, men jag orkar faktiskt inte gå på toaletten. Ingen har tvättat min tvätt. Ingen har städat här. Varför? Det är svinkallt ute. 2oo9 var ett jävla skitår. Så, nu är jag nog färdig..

Eller nej! Det är jag fanimej inte. När jag väl är här & skriver så kan jag ju passa på att klämma i ordentligt. Eller hur?!
Jag börjar med annadag jul.

Då var Mia & jag på krogen. Hamnmagasinet rättare sagt. Vi skakade våra rumpor så fettet flög (typ).
Jättefulla & jätteglada kom vi hem sen på natten & bestämde oss för att ha julbord. I tvättstugan. Jag har bilder & filmer som jag kommer att lägga upp. Men inte idag, för det orkar jag inte. Eller gör jag? Det märks..
Mia hade iaf ner min skinkmacka på golvet så Moa (hunden) åt upp den. Hon säger att hon inte hade ner den, men jo det hade hon faktiskt. IN YOUR FACE MIA!
Jag råkade välta ut en hel julmust på golvet & sen fick vi skäll av min käre mor :P


Okey, jag orkade tydligen. Så här kommer bilder & film.

Först en bild från innan utgången.
Jag har klippt bort mitt ansikte för att jag ser drogad ut. Jag är INTE drogad. Så nu vet ni det.


Mia pratar med sin boyfriend, Jocke.


Ja, jag är lika full som jag ser ut. Eller nej. Jag är nog fullare än så faktiskt.


Jag har ingen aning om vad Mia sysslar med här.


Här håller vi på att duka upp julbord tror jag :)


Ni blir lite sugna vaaaa ;)


Movie :)



Sen somnade vi som små grisar & dagen efter kom min morbror med familj hit. En galen hund & en jobbig unge som vart kär i Mia & inte mig (tack&lov). Inte den ultimata bakisdagen kanske, men wth.

Bakisdagen med hundarna Ixi & Moa. Lägger inte upp någon bild på lillkusinen.
Dels för att jag helt enkelt inte har någon bild på henne & dels för att hon hade vattkoppor & såg skitäcklig ut.


Ännu en filmis :)



Nu vill jag slänga in ett litet meddelande här mitt i allt.
Jag tänkte bara varna för att detta inlägg kommer att bli onödigt långt. Jag orkar liksom inte göra en massa småinlägg, så istället blir det såhär.
Läs eller ej, jag skiter i vilket :)


Jag & Réneé skulle köpa en pulka, men dom var slut. ÖVERALLT! Så vi köpte en plastlåda ist. På hjul.
Sen åkte vi ut till Almnäs & åkte låda bakom bilen. Den höll i typ 10 min, sen fanns det varken hjul eller låda kvar. En liten plastbit som for fram genom snön.
Så vi åkte hem till Réneé & rotade fram ett par miniskidor ist. Sen åkte vi ut igen.
Det är inte så enkelt att ta kort på något som rör sig sådär vingligt. Speciellt inte med min mobilkamera som både är värdelös & repig.


& film på det ocksåååå!



Eftersom jag är jag så måste jag kasta in en egobild här och var såklart.


Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta


Sen blev det nyårsafton också :)



Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta


Miip


Jag & Mia hade även en näradöden upplevelse i pulkabacken.
Jag har skrivit historian en gång & orkar inte skriva den igen, så jag kopierar helt enkelt.

Vi kom åkandes i full rulle ner för backen. Nerklämda i en pulka. Mia bak & jag fram. Det gick fort utav helvete. Munnen fylldes med snö & snoret forsade i fartvinden. Så ser jag hur vi kommer närmre & närmre en fet gran. "SHIT, vad i helvete ska jag göra", tänkte jag. Mitt & Mias liv stod på spel. Snabb som blixten kastade jag mig ur pulkan. Landade på huvudet, rullade runt, slet tag i snöret till pulkan & röck med mig det så att Mia flög ur pulkan åt andra hållet & rullade runt som själva James Bond där i backen. Vi var chockade. & frusna. Vi hade ont, vi tyckte synd om oss själva. Vi var blöta, vi var röksugna. Så vi tog en cigg, kastade in pulkan (som förövrigt heter Gösta/Görre) i bilen & åkte hem till sängen.

Hemsk historia..

I Lördags kom Mia hit för att hämta sitt smink. Vi bestämde oss för att gå på bio. Så vi åkte upp till Heron, letade parkeringsplatser i typ 2 år & såg sedan en halvdann film som hette "Har du hört ryktet om Morgans".
Dagen till ära så hade Mia & Jocke sin halvårsdag. Då Jocke befinner sig i Skåne så är det klart att man ställer upp som pojkvän på en sån viktig dag liksom. Grattis förresten, igen :)


Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer.
Dessutom så skulle det förvåna mig om någon faktiskt orkade läsa ända ner hit :P


Kiss kiss, bye bye





Kommentarer
Postat av: Mia

ALLTSÅ, jag skrattar fan så jag gråter. Du gjorde min kväll nu, haha. Jag ÄLSKAR filmen från julbordet. You're sooo fucking löövely! Birk <3 Ronja = 4-eveeeeeer.

Postat av: Mia

Allvarligt?! Hur lyckas du? När fan var det du gjorde det? Var det när du bodde hemma hos mig? Så jävla smidig du är alltså ;D HAHA!

2010-01-11 @ 23:59:35
URL: http://miijaah.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, nu när du skriver om det så kan jag se det i slowmotion i huvudet ;) HAHA. Vilken otroligt schnygg vurpa det var alltså.

2010-01-12 @ 13:57:50
URL: http://miijaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback